Корсьны тайö блогысь

пятница, 30 ноября 2018 г.

Театрö волiсны гöстьяс


Ноябрь 21 лунö миян театрын вöлi уна гöсьт.
Öти-кö, Светлана Гениевна дорö волiсны комиöн гижны заводитысьяс. Коми гижысьяслы семинар нуöдiс Гижысь котыр, и öти лун вöлi сиöма драматургиялы. Артмис сiдз, мый тайö лунö театрö чукöртчисны унджыкыс мужичöйулов. Сёрниыс мунiс драматургия гижан теория йылысь, гижöдъясысь примеръяс босьтöмöн. Прöстджыка кö – кыдзи колö и кыдзи оз ков гижны пьеса. Медшöр мöвпъяссö вайöдам и танi.

Драматурглöн медшöр материалыс – конфликт. Режиссёр сэсся сы вылын подуласьöмöм петкöдлö венласьöм, а артист тайö венласян действиесö вöчö. Гижны заводитiгöн колö юавны ассьыд – мый тэнö вöрзьöдö олöмас? Мый оз кажитчы? И петкöдлыны сiйöс сiдз, мед видзöдысь лоис тэкöд сöглас либö эз, но мед сiйöс тшöтш вöрзьöдiс. Тшöкыда лыддям, кыдз пьесаясын гижöны сёрнисö кыдз медшöртор, а колö, мед медшöрнас вöлi лоöмтор. Öд конфликтыс петкöдчö действие пырыс.
Драматургия - тайö олöмыслöн квинтэссенция, автор петкöдлö дженьыд кадöн унатор. Овлö, мый гижöны сiдз, кыдз эм – кузь сёрниясöн, ньöжмыда, но видзöдысьлы места вылын жöдзöмыс öдйö дышöдас. Сылы окота тöдны, а мый водзö? Мый лоис та бöрын? Олöмным öнi миян зэв жö öда, тэрыб. И колö сюжетыслы öдйö бергöдчыны, вежсьыны. А сюжетыс, кыдзи и геройясыс, пыр уджалö медшöр конфликт вылö. Быд лоöмторйын, вöчöмторйын эм помка да сыысь артмöмтор. И найö чеп моз кыöны сюжетсö. Тайö «причина-следствие» йитöд.
Театрö волысь сы вылö и шусьö «видзöдысь», мед аддзыны лоöмторсö сцена вылысь. Не кывны медводз, не мöвпавны дыр, мый жö кöсйис шуны авторыс, а аддзыны. Уна тема вылö оз позь шыбласьны, колö нуöдны медшöр визь, а мöдног видзöдысь оз и кут гöгöрвоны, мый йылысь сiйöс корö мöвпыштны авторыс.
Медводдза серпассянь видзöдысь должен аддзыны кутшöмкö лоöмтор, мыйсянь ставыс заводитчö. Геройлöн эм кöть кутшöмкö, но кризис, мыйкö вежис сылысь олöмсö. Пьеса чöжöн оз позь вежны геройлысь сямсö, сiйöс кö оз веж кутшöмкö вына лоöмтор. Вежсьö кö видзöдласыс - сiдзкö, та йылысь и пьесаыс.
Гижöм водзын драматург должен гöгöрвоны, кутшöм конфликт сiйö петкöдлас: герой – герой, герой – среда, герой – видзöдысь. Бытовöй тайö конфликтыс али социальнöй.
Но медбура пьесаыс артмас сэки, кор авторсö темаыс збыльысь майшöдлö.

Мöд-кö, тайö жö лунö театрö волiс Францияса коми культура туялысь Себастьян Каньоли. Став артистъяс, мукöд уджалысьяс радпырысь кывзiсны гöсьтöс. Комиöн, дерт. Сёрнитiм выль петöм небöг йылысь, кодöс Себастьян и воис презентуйтны Комиö. Небöгыс шусьö, коми ног кö, «Коми му весьтысь занавес кыпöдöм. Россия Войвывса фин-угор театр став миркöд сёрниын». Танi сiйö унатор гижöма и миян театр йылысь, некымын пьеса йылысь, кодöс аддзылöма да лыддьылöма, Ниццаса театркöд миян ёртасьöм йылысь. Себастьян, кодi оз тöд, ачыс вуджöдö коми пьесаяс француз кыв вылö, и сы отсöгöн коми пьесаяс ворсöны Францияын.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Гижöй татчö...